FAQ

Staat je vraag hiertussen?

Heb jij een vraag? Wij hebben de meest voorkomende vragen van onze opdrachtgevers voor jou verzamelt en op een rijtje gezet.
Bekijk hieronder of jouw vraag er tussen staat, met een klik op de vraag komt het antwoord tevoorschijn.

Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier, per mail, telefoon of via onze social mediakanalen.
Dan zorgen wij dat je vraag zo snel mogelijk wordt beantwoord.

Wij streven naar een gemiddelde levertijd van 8 – 10 weken, maar onze levertijden en die van onze leveranciers kunnen schommelen. Bijvoorbeeld door vakanties of seizoenen, maar ook door extra drukte of grote projecten. Zo kan dus een kast die gespoten moet worden in een bepaalde kleur of een speciaal stalen tafelframe net iets langer duren. Daarnaast verschillen de levertijden ook per product.

Wanneer je een order bij ons plaatst geven wij je altijd een indicatie van de actuele levertijden. Wanneer jouw product(en) gereed zijn nemen wij telefonisch of per mail contact met je op om een bezorg- of afhaalafspraak in te plannen.

Onze levertijd gaat in op het moment dat de offerte overeen is gekomen en de wij de eerste aanbetaling hebben ontvangen.

We adviseren je graag over onze actuele levertijden via de mail of telefoon.

Het bestelproces wordt stap voor stap beschreven in onze werkwijze. Lees alles over het bestel proces op de pagina Werkwijze op: www.dehoutfabrique.nl/werkwijze

Ja, wij doen alle leveringen zelf via onze eigen transportdienst (in Nederland). De bezorgkosten zijn afhankelijk van het adres waar de producten geleverd moeten worden.

Wij bezorgen van dinsdag t/m donderdag, wij overleggen samen met jou welke dag en tijd het beste schikt.

Nee wij hebben geen producten op voorraad liggen, al onze meubels maken wij op aanvraag en worden op maat gemaakt. In onze showroom hebben wij voorbeelden en stalen van de verschillende materialen waar wij mee werken.  Deze kun je op afspraak komen bekijken.

Ja, in principe kan (bijna) ieder meubel in de gewenste maat gemaakt worden. Mits alles in verhouding klopt en de materialen toereikend zijn. Via de offerte formulieren op onze website geef je gemakkelijk de gewenste maatvoering door.

Ja, wanneer je zelf een eigen ontwerp in gedachte hebt kunnen wij dit samen verder uitwerken. Wij ontvangen graag alle informatie per mail om je eerst een prijsindicatie te geven. Wanneer de prijsindicatie binnen het beoogde budget valt plannen wij graag een afspraak in om de details te bespreken en verder uit te werken.

Nee, wij houden ons voornamelijk bezig met het vervaardigen van nieuw meubels en interieur inrichtingen.

Ieder meubel of interieur project is anders, daarom hebben wij geen standaard prijzen voor het inmeten, leveren en monteren. Er hoeft namelijk niet voor ieder meubel of project ingemeten te worden. Een tafel zet je bijvoorbeeld veel sneller in elkaar dan een kamerhoge wandkast.

De prijzen voor het inmeten, leveren en monteren worden gespecificeerd in de offerte en zijn inbegrepen bij de totaal prijs.

Ja zeker, alle prijzen worden in onze offertes weergegeven inclusief de BTW. Zo komt niemand voor verrassingen te staan.

Al onze meubels en interieur inrichtingen maken wij op aanvraag. Dat betekent dat wij speciaal voor jou materialen gaan bestellen. Omdat geen enkele kast, tafel of interieur gelijk is vragen wij een aanbetaling van 50%. Het resterende bedrag betaal je op de dag van de levering of bij het ophalen van de product(en).

Een wederzijds vertrouwen is belangrijk om tot een mooi en verfijnd eindresultaat te komen.

Meer informatie over (aan)betalingen vind je in onze algemene voorwaarden.

Na ontvangst van de aanbetaling wordt je bestelling in behandeling genomen en kan er niet meer afgezien worden van de aankoop.
Wanneer we er nog geen aanbetaling is gedaan, maar er al wel werkzaamheden hebben plaats gevonden als: inmeten, het uitwerken van een ontwerp etc. worden hier kosten voor in rekening gebracht. De kosten zijn afhankelijk van de gemaakte uren.

Op onze maatwerk producten geven wij 2 jaar garantie. De garantie geldt uitsluitend op constructieve fouten of nalatigheden welke voorkomen hadden kunnen worden van de geleverde producten. En op klachten die binnen 24 maanden na factuurdatum worden geconstateerd en schriftelijk aan de ondernemer zijn gemeld.

Op materialen of grondstoffen wordt geen garantie gegeven. Hout is een natuurproduct en kan altijd werken. Scheurvorming, kromtrekken, verkleuring van de geleverde zaken ten gevolge van de inwerking van licht of andere op natuurlijke wijze of door klimaat omstandigheden bij de klant ontstane afwijkingen zijn niet uit te sluiten.

Voor de opdrachtgever is het verplicht na levering de producten nauwkeurig te inspecteren. Bij gebreken die later aan het licht komen en waarbij aanspraak op garantie kan worden gemaakt zijn de extra transportkosten volledig voor rekening van de klant.

Voor een uitgebreidere uitleg over de garantie verwijzen we je naar onze algemene voorwaarden.

We verwelkomen je maar al te graag in onze werkplaats in Rijswijk! Wij zijn doordeweeks geopend van 09:00 tot 17:00 uur. Door de aard van ons werk is er alleen niet altijd iemand aanwezig. Dit betekent dat er van tevoren een afspraak gemaakt moet worden, zodat wij je van dienst kunnen zijn. Onze showroom is momenteel in aanbouw maar het is mogelijk om voorbeelden en stalen van de materialen waar wij mee werken te komen bekijken bij ons op kantoor.

Allereerst lijkt ons dit vrijwel onmogelijk 😉  Mocht je toch een klacht hebben, zijn wij te bereiken via info@dehoutfabrique.nl of op 085-4019791

- Kom langs

De Houtfabrique
Cort van der Lindenstraat 1
2288 EV Rijswijk

- Mail ons

Info@dehoutfabrique.nl
Shane@dehoutfabrique.nl
Karim@dehoutfabrique.nl

- Bel ons

(+31) 085 401 9791

Logo De Houtfabrique
Gegevens: KVK: 70653941  |  BTW: 858409185B01  |  Bank: NL71 KNAB 0257 0522 16
Copyright De Houtfabrique 2021  –  Algemene voorwaarden  |  Privacyverklaring